automatyczna brama wjazdowa

Czy bramy automatyczne często się psują?

Bramy automatyczne stały się nieodłącznym elementem współczesnych domów, budynków mieszkalnych i przemysłowych. Ich rosnąca popularność wynika z wielu zalet, takich jak wygoda, bezpieczeństwo i estetyka. Niemniej jednak, jak każde urządzenie mechaniczne, bramy automatyczne mogą ulegać awariom. 

Awaria silnika

Jednym z najbardziej krytycznych elementów bramy automatycznej jest silnik. To on odpowiada za jej otwieranie i zamykanie. W przypadku awarii silnika, brama może przestać działać całkowicie lub działać niewłaściwie. Przyczyną takiej sytuacji może być przegrzanie silnika, awaria układu elektrycznego lub uszkodzenie mechaniczne

Zacięcie mechanizmu

Brama automatyczna może ulec zacięciu w wyniku zabrudzenia prowadnic, uszkodzenia łożysk czy innych elementów mechanicznych. Zacięcie mechanizmu powoduje trudności w otwieraniu i zamykaniu bramy, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do jej całkowitego zablokowania. Regularne czyszczenie i smarowanie prowadnic oraz kontrola stanu elementów mechanicznych zapewniają płynne i bezawaryjne działanie bramy.

Awaria elektroniki

Układ elektroniczny sterujący bramą może ulec awarii na skutek przepięcia, zalania czy uszkodzenia mechanicznego. W takiej sytuacji brama przesuwna może nie reagować na sygnały z pilota, otwierać się samoistnie lub zatrzymywać w trakcie ruchu. Regularne kontrole stanu układu elektronicznego oraz stosowanie zabezpieczeń przeciwprzepięciowych są kluczowe dla zapewnienia prawidłowego działania bramy automatycznej.

Zerwanie paska napędowego

W przypadku bram rolowanych, częstym problemem jest zerwanie paska napędowego. Pasek ten odpowiada za przekazywanie ruchu z silnika na bęben, na którym nawinięta jest brama. Zerwanie paska może być wynikiem jego zużycia, uszkodzenia mechanicznego czy niewłaściwego naciągu. Regularne kontrole stanu paska oraz jego wymiana w razie potrzeby są kluczowe dla utrzymania sprawności bramy rolowanej.